"El clixé-verre o clixé-vidre és una combinació de pintura i dibuix, amb la fotografia.
És un mètode en el qual es grava, pinta o dibuixa sobre una superfície transparent,
com un vidre, paper o pel·lícula prima i es revela fotogràficament tot seguit en una cambra fosca"
És un mètode en el qual es grava, pinta o dibuixa sobre una superfície transparent,
com un vidre, paper o pel·lícula prima i es revela fotogràficament tot seguit en una cambra fosca"
[font: wikipèdia]
Mètode de treball:
En aquest cas, he fet raspats d'emulsió, perforacions, petits estrips de cues de
pel·lícula color de 35mm. ja revelada,
En aquest cas, he fet raspats d'emulsió, perforacions, petits estrips de cues de
pel·lícula color de 35mm. ja revelada,
(tant de fragments de pel·lícula impresionada-velada,
com també de fragments sense impressionar),
i en alguns casos he aplicat també tinta sobre la pel·lícula raspada.
Posteriorment, en comptes de fer tiratge
de còpies sobre paper fotogràfic,
he fet uns escanejats digitals amb un escaner de negatius molt econòmic,
( i de baixa resolució) i aleshores la pel·lícula, que és entre ataronjada i bruna fosca
i en alguns casos he aplicat també tinta sobre la pel·lícula raspada.
Posteriorment, en comptes de fer tiratge
de còpies sobre paper fotogràfic,
he fet uns escanejats digitals amb un escaner de negatius molt econòmic,
( i de baixa resolució) i aleshores la pel·lícula, que és entre ataronjada i bruna fosca
(segons estigui impresionada o no),
ha deixat passar la llum blanca de l'escaner a través
ha deixat passar la llum blanca de l'escaner a través
de les raspadures i perforacions.
S'ha escanejat la pel·lícula com a diapositiva, color, i blanc/negre,
obtenint-se (lògicament) imatges invertides/oposades
S'ha escanejat la pel·lícula com a diapositiva, color, i blanc/negre,
obtenint-se (lògicament) imatges invertides/oposades
Comentari sobre les imatges obtingudes:
Les imatges digitals que he obtingut en aquestes proves
Les imatges digitals que he obtingut en aquestes proves
moltes vegades són imatges de contrast extrem,
amb només llum=blancs=raspats=forats i ombres=negres=pel·lícula opaca,
degut (en la majoria dels casos) a la lectura "enganyosa"
amb només llum=blancs=raspats=forats i ombres=negres=pel·lícula opaca,
degut (en la majoria dels casos) a la lectura "enganyosa"
que ha fet l'escaner de la llum blanca directa,
agafant com a "blanc" l'absència de pel·lícula emulsionada,
i en molts casos sense fer diferències de lectura
agafant com a "blanc" l'absència de pel·lícula emulsionada,
i en molts casos sense fer diferències de lectura
entre la pel.lícula impresionada=negra=opaca respecte la pel·lícula
no impresionada=taronja=trasparent/semitrasparent/traslúcida,
perdent-se les tonalitats intermitges pròpies de l'emulsió de la pel·lícula.
I, lògicament, escanejant de forma invertida, (positiu/negatiu),
s'obtenen també resultats oposats.
perdent-se les tonalitats intermitges pròpies de l'emulsió de la pel·lícula.
I, lògicament, escanejant de forma invertida, (positiu/negatiu),
s'obtenen també resultats oposats.
Vegeu més informació sobre la tècnica "tradicional" del clixé-verre :
No hay comentarios:
Publicar un comentario