domingo, 7 de octubre de 2018

DEDIQUEU-VOS AL NU MASCULÍ !!! (Recomanació per a fotògrafs i creadors visuals ... )

¿Heu vist ja l'anunci de la darrera campanya publicitària televisiva 
del portal immobiliari "Idealista" ?
[  https://www.idealista.com/ ]

A l'anunci que us vull comentar hi apareix una imatge d'un nu masculí integral, 
[ encara que és un nu  que no és complement explícit, - suposo que per raons o motivacions de ¿pretés? "bon gust", i per no crear "ressó i controversia social" excessius i contraproduents, 
(bé, una mica si, per que potser, precisament , 
per aquí anava la intenció d'utilitzar aquest recurs publicitari) ]

I què? Algún problema amb aquest fet?
No, per part meva, de retrets (morals o professionals) , cap ni un.

I aleshores, per què aquest post o comentari?

Doncs, simplement, per que volia comentar que en aquest cas o altres casos similars, 
[a diferència d'altres anuncis a on els que també s'utilitza per estratègia publicitària-comercial 
el cos d'altres persones ( en aquells altres casos, cossos de dones )],
això quan es fa utilitzant publicitàriament nus de cossos masculins,
 normalment no desperta tanta controvèrsia social, 
ni tampoc protestes des dels diversos sectors de la nostra societat,
(ni heterosexuals o homosexuals masculins, ni sectors femenins i/o feministes, etc.)

¿Em sembla malament que això succeixi així, i que en el cas dels nus publicitaris masculins 
no hi hagi tantes controvèrsies o protestes? 
Doncs NO,  per mi cap problema !!!

I aleshores, ¿a on vull arribar amb el meu raonament i arguments?

Doncs simplement vull arribar a la conclusió de que,
 em sembla que actualment ja hi ha alguns publicistes i creadors audio visuals que
 per fí ja es van començant a adonar que aquest recurs publicitari-comercial-creatiu 
d'utilització del cos masculí (en lloc del femení) és igual d'efectiu,
 però que per altra banda generalment no comporta tants "peatges" o "riscos" de rebuig social 
com pel contrari SÍ que els podria comportar el fet d'utilitzar  el cos femení 
 (en el mateix sentit i amb el mateix propòsit)
(que evidentment no cal recordar que també és una estratègia ja molt "suada"
 i àmpliament utilitzada a la història de la publicitat)

PER TANT !!!
(i en conclusió)

Recomanació per a tots els creadors audiovisuals i 
també per a tos els fotògrafs que estigueu interessats en el tema fotogràfic del nu :

DEDIQUEU-VOS AL NU MASCULÍ !!!

( per que estèticament us pot resultar igual de gratificant que el nu femení, 
per que en el sentit comercial també  crida igualment l'atenció,
però que en canvi és  més "políticament correcte",
genera menys controversia i rebuig social,
i com a conseqüència, 
aleshores probablement tindreu menys problemes derivats del seu ús.



NOTA: Adjunto una captura de pantalla d'un fotograma de l'anunci, (per que aquest post no té finalitat comercial ni ànim de lucre, i ho faig sense ànim de perjudicar ni a l'empresa anunciant ni als creadors de l'anunci, simplement acollint-me al dret de cita, 
i només amb la finalitat d'il·lustrar, documentar i justificar  
documentalment els meus arguments, i el raonament d'aquest post).



No hay comentarios: