The genius of photography
http://www.bbc.co.uk/photography/genius/
In the course of our 170 year relationship, photography has delighted us, served us, moved us, outraged us and occasionally disappointed us. But mainly, it has intrigued us by showing the secret strangeness that lies beneath the world of appearances. And that is photography's true genius.
Follow the story of photography in BBC Four's six-part series 'The Genius of Photography'. See some of the most famous photographs ever taken and find out more about what made them so very special.
Sobre la sèrie:
[ Font: http://www.espaifotografic.cat/2010/12/el-geni-de-la-fotografia-de-la-bbc-al-33/]
[ = La sèrie porta per nom “El geni de la fotografia” (The genius of photography), i s’esforça en mostrar la fotografia, des de la seva complexitat i pluralitat, a partir d’una bàsica estructura històrica. A la sèrie es mostra la realitat de la fotografia des de diversos llocs del món, alhora que s’hi entrevisten diverses personalitats de la fotografia, com William Eggleston, Nan Goldin, William Klein, Martin Parr, Sally Mann, Robert Adams, Juergen Teller, Andreas Gursky o Jeff Wall.
L’estructura dels capítols és la següent:
1. Fixar les ombres
En aquest capítol s’explica el naixement de la fotografia, dins el context de descobriments i invents (ferrocarril, telèfon) que havien de renovar la concepció que es tenia del món. Finalment, s’aborda l’ús social de la fotografia, des dels primers pioners fins a la revolució Kodak.
2. Documents per als artistes
Aquesta part de la sèrie se centra en la fotografia d’entreguerres. D’una banda, s’aborda la fotografia més racional, propagandística, usada sobretot per a defensar l’ordre a l’Alemanya de la República de Weimar, o la utopia en la naixent Unió Soviètica. De l’altra, es reflexiona també sobre el paper de la fotografia en les avantguardes artístiques i el surrealisme.
3. Lloc adequat, moment adequat?
Ser al lloc adequat en el moment adequat, el moment decisiu, estar prou a prop… Aquesta és la fotografia en la seva màxima expressió, segons la imaginació popular. I això és el que explora aquest capítol, tenint de fons la Segona Guerra Mundial, Hiroshima, els camps de concentració…
4. Pel·lícules de paper
Aquest capítol aborda la fotografia durant els anys cinquanta, una edat d’or per a aquesta disciplina: Garry Winogrand, Robert Frank, William Klein… El capítol també mostra com va ser l’accidentada arribada del color al món fotogràfic professional.
5. En família
Els anys setanta i vuitanta veuen néixer una fotografia que s’allunya dels grans horitzons que fins llavors la dominaven, i que es relega vers la persona, la intimitat, la proximitat. Són les imatges de Diane Arbus o Richard Avedon, per exemple.
6. Judicis instantanis
El darrer capítol se centra, d’una banda, en els interrogants que la fotografia planteja a partir d’ara (s’entén, a partir del 2007). Això es fa des de la reflexió a partir de dos fenòmens: l’ús de mòbils amb càmera fotogràfica, i el preu de la fotografia en les subhastes d’art. De l’altra, es reflexiona sobre les conseqüències que pot tenir la fotografia digital en la concepció de la fotografia, sobretot perquè sembla com si, a partir d’ara, tot fos ja possible. = ]
http://www.bbc.co.uk/photography/genius/
In the course of our 170 year relationship, photography has delighted us, served us, moved us, outraged us and occasionally disappointed us. But mainly, it has intrigued us by showing the secret strangeness that lies beneath the world of appearances. And that is photography's true genius.
Follow the story of photography in BBC Four's six-part series 'The Genius of Photography'. See some of the most famous photographs ever taken and find out more about what made them so very special.
Sobre la sèrie:
[ Font: http://www.espaifotografic.cat/2010/12/el-geni-de-la-fotografia-de-la-bbc-al-33/]
[ = La sèrie porta per nom “El geni de la fotografia” (The genius of photography), i s’esforça en mostrar la fotografia, des de la seva complexitat i pluralitat, a partir d’una bàsica estructura històrica. A la sèrie es mostra la realitat de la fotografia des de diversos llocs del món, alhora que s’hi entrevisten diverses personalitats de la fotografia, com William Eggleston, Nan Goldin, William Klein, Martin Parr, Sally Mann, Robert Adams, Juergen Teller, Andreas Gursky o Jeff Wall.
L’estructura dels capítols és la següent:
1. Fixar les ombres
En aquest capítol s’explica el naixement de la fotografia, dins el context de descobriments i invents (ferrocarril, telèfon) que havien de renovar la concepció que es tenia del món. Finalment, s’aborda l’ús social de la fotografia, des dels primers pioners fins a la revolució Kodak.
2. Documents per als artistes
Aquesta part de la sèrie se centra en la fotografia d’entreguerres. D’una banda, s’aborda la fotografia més racional, propagandística, usada sobretot per a defensar l’ordre a l’Alemanya de la República de Weimar, o la utopia en la naixent Unió Soviètica. De l’altra, es reflexiona també sobre el paper de la fotografia en les avantguardes artístiques i el surrealisme.
3. Lloc adequat, moment adequat?
Ser al lloc adequat en el moment adequat, el moment decisiu, estar prou a prop… Aquesta és la fotografia en la seva màxima expressió, segons la imaginació popular. I això és el que explora aquest capítol, tenint de fons la Segona Guerra Mundial, Hiroshima, els camps de concentració…
4. Pel·lícules de paper
Aquest capítol aborda la fotografia durant els anys cinquanta, una edat d’or per a aquesta disciplina: Garry Winogrand, Robert Frank, William Klein… El capítol també mostra com va ser l’accidentada arribada del color al món fotogràfic professional.
5. En família
Els anys setanta i vuitanta veuen néixer una fotografia que s’allunya dels grans horitzons que fins llavors la dominaven, i que es relega vers la persona, la intimitat, la proximitat. Són les imatges de Diane Arbus o Richard Avedon, per exemple.
6. Judicis instantanis
El darrer capítol se centra, d’una banda, en els interrogants que la fotografia planteja a partir d’ara (s’entén, a partir del 2007). Això es fa des de la reflexió a partir de dos fenòmens: l’ús de mòbils amb càmera fotogràfica, i el preu de la fotografia en les subhastes d’art. De l’altra, es reflexiona sobre les conseqüències que pot tenir la fotografia digital en la concepció de la fotografia, sobretot perquè sembla com si, a partir d’ara, tot fos ja possible. = ]
No hay comentarios:
Publicar un comentario